loader-logo
  • Klant

    ParcelParcel
  • Klus

    Optimalisatie Funnel

Drempeloos pakketten versturen

In januari hebben we in een workshop samen met Pindrop B.V. de funnel van ParcelParcel geanalyseerd. We hebben verbeteringen en quick wins geformuleerd. ParcelParcel heeft mij nu gevraagd of ik ze wil helpen met het implementeren van de quick wins. We zijn op dit moment de funnel stap voor stap aan het verbeteren en aan het meten wat de impact is van de verbeteringen.

Na de workshop

De product owner van ParcelParcel heeft na de workshop alle feedback verzameld. Er is een mooie lijst ontstaan met quick wins en structurelere verbeteringen. De quick wins zijn we momenteel per stap aan het implementeren in de funnel van ParcelParcel. Zie ook de case funnel optimalisatie ParcelParcel.

Quick wins

Er zijn een aantal quick wins beschreven per stap van de funnel. De concrete oplossing moet echter nog geschetst worden. Dit ben ik op aan het doen. Voor Stap 1 van de funnel hebben we bijvoorbeeld de volgende verbeteringen doorgevoerd. Visual guidance aan de hand van iconen, b1 taalgebruik, beschrijvende Call 2 actions, en Copy guidance voor invoervelden.

Meten = weten

We zijn op dit moment aan het meten wat de verbeteringen beteken voor de cijfers van de funnel. Het lastige is alleen dat we op dit moment in een andere tijd leven, dan een aantal maanden hiervoor. Dus de 0-meting en de meting na de verandering zijn moeilijk over elkaar heen te leggen. Even geduld dus. Wat we wel met zekerheid kunnen zeggen is dat er nog een aantal mooie verbeteringen in de volgende stappen van de funnel te behalen zijn, dat tonen de cijfers wel aan. Crisis of niet.

Meer weten?

Mocht je meer willen weten over deze funnel optimalisatie of willen sparren over een eigen funnel stuur mij dan een bericht.